Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından başlatılan destek programı ile spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu en çok azaltan sanayi tesisleri ve işletmelere, enerji faturalarının yüzde 30’u kadar hibe desteği sağlanacak.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmak, işletmelerin üretim maliyetlerini düşürmek ve düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmak amacıyla yeni bir destek mekanizmasını hayata geçiriyor. “Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı” kapsamında sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelere önemli bir hibe desteği sağlanacak.
Program çerçevesinde, belirlenen referans döneme göre enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmayı başaran işletmeler, enerji faturalarının yüzde 30’u oranında nakdi hibe almaya hak kazanacak. Destek, doğrudan başvuru yapılan yılın enerji gideri üzerinden hesaplanacak.
2026 yılı için program kapsamında belirlenen üst destek limiti 18 milyon 61 bin 775 TL olarak açıklandı. Bu tutarın her yıl yeniden değerleme oranına göre güncelleneceği ifade edildi. Başvurular ise e-Devlet ile entegre çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda yapılacak.