Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunluluğu 1 Ekim 2026’ya Ertelendi

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi’nin devreye alınma tarihinin 1 Ekim 2026’ya ertelendiğini duyurdu.

Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunluluğu 1 Ekim 2026’ya Ertelendi
A+
A-

Taşınmaz Satışlarında “Güvenli Ödeme Sistemi” Zorunluluğu 1 Ekim 2026’ya Ertelendi

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında dolandırıcılık, sahtecilik ve kayıt dışılığı önlemeye yönelik getirilen “Güvenli Ödeme Sistemi” uygulamasının yürürlük tarihinin ertelendiğini açıkladı.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, sistemin daha önce 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen zorunlu kullanım tarihinin, teknik altyapı ve entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla üç ay süreyle ertelendiği ve 1 Ekim 2026 olarak güncellendiği belirtildi.

Düzenlemeye göre, taşınmaz satışlarında nakit, havale veya EFT ile yapılan ödemelerde satış bedelinin, mülkiyet devriyle eş zamanlı olarak güvenli şekilde gerçekleşmesini sağlayan sistem üzerinden yapılması zorunlu olacak.

Bakanlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve ilgili kurumlarla teknik çalışmaların sürdüğünü, sistemin eksiksiz şekilde devreye alınmasının hedeflendiğini bildirdi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.