Bir Başarı Hikayesi,Gurbet ALTAY…
Yıllardır profesyonel şirketlerde üst düzey yönetici olarak çalışan Gurbet Altay,2015 yılından sonra birçok şirkete gerek yönetim danışmanlığı gerekse de eğitim danışmanlığı yapmış ve halen yapmaktadır.
Haber ekibimizle Altay’ı kurumunda ziyaret ederek başarı hikayesini kendi ağzından dinlemek istedik.
-Gurbet Altay kimdir desek ne söylersiniz?
-Bu soru benim hayatımda çok zor bir sorudur.İnsan kendini asla anlatamaz.Ben kendimi anlatma yerine başkalarının beni anlatmasını yeğlerim.Belki de en doğrusu da bu olsa gerek.Hayatımda doğru olarak bildiğim en önemli olgulardan bir tanesi;
“çalışkanım demeyeceksin çalışkan olacaksın,dürüstüm demeyeceksin dürüst olacaksın,ahlaklıyım demeyeceksin ahlaklı olacaksın…”
İşte Gurbet Altay,hayatta herşeyden ders alan ve bu dersleri çalıştığım kurumlara,mentörlük yaptığım kişilere anlatan ve daima yaptıkları ile örnek olan bir insanoğluyum.
Aldığım eğitimler bana danışmanlık ve mantörlükte büyük bir katkı sağlamaktadır.Her ne kadar Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisi olsamda ,sağlık yönetiminde yüksek lisans,Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Doktora yapmış olmam bana büyük bir hazine değer kattı.
-Danışmanlık hayatınıza nasıl başladınız?
Çalıştığım kurumlarda tek bir hedefim vardı.
Başarılı olmak…
Ne kariyer,ne maaş ne de mesleki statü.Bunların hiçbiri benim için ilk sıralarda hatta ilk beşinci sırada asla değildi.Sadece bulunduğum konumda hep çalıştım,hep gelişmek için okudum,gelişmeye çalıştım.Bu da zamanla hem kariyeri,hem parayı önüme getirdi.Tabii ki bunların hepsi çok kolay olmadı.İşte burada hedef olarak sadece başarıyı koymanın meyveleri de zamanla en tazesinden en tatlısından yedim.
-Danışmanlıka yapaken nereden başlıyorsunuz? Hangi yollları kullanıyorsunuz?
-Danışmanlık demek bildiklerini,tecrübelerini o şirkete göre uyarlamak ve aşama aşama planlamaktır.
Tabii ki öncelikle şirketi çok iyi tanımak gerekiyor.Yani Swot analizi yaparak güçlü,zayıf yönlerini ve fırsatlarını,tehditlerini iyi bilmek gerekir.Bu da genellikle iki ayda öğrenilebiliyor.Sonrasında özellikle güçlü yönlerin üzerine giderek daha da güçlenmesini sağlayarak zayif yönlerin yok olmasını ya da pasif hale gelmesini sağlıyorum.Bu da hedeflere ulaşmayı ve istenilen yerde olmayı sağlamaktadır.Burada şirket üst düzey ya da yönetim kurulunun tavrı ve destek vermesi çok önemli tabii ki.Yönetim kurulu değişime hazır olması gerekmektedir.Böylece yapılacak uygulamalar çok yerinde,verimli ve sürdürülebilir olacaktır.
-İlk eğitimlerinizi ve danışmanlığınmızı perakende sektöründe verdiniz sanırım.Mühendislikten perakende sektörüne geçişiniz nasıl oldu?
-Aslında mühendislik eğitimim bana sistematik düşünme ve problem çözme becerileri kazandırdı. Ancak insanlarla etkileşim kurma ve onlara çözümler sunma isteğim beni perakende sektörüne yöneltti. Bu sektördeki dinamik yapı ve sürekli değişen müşteri beklentileri beni çok heyecanlandırdı.Sonrasında perakende sektöründe özellikle mağaza müdürü,müdür yardımcıların,reyon şeflerine ve üst düzey yöneticilere liderlik eğitimlerinin dışında müşteri kimdir nedir,nasıl davranmalıyız,yeni müşteri davranışları nasıldır konularında eğitimler verdim ve hala vermeye devam ediyorum.Özellikle yeni müşteri kriterlerini gözlem yaparak,araştırmaları okuyarak eğitime eklemeye çalışmaktayım.Her geçen gün değişen,gelişen perakende sektöründe yapılacak daha çok şeyin olduğunu düşenmekteyim.
-En sık karşılaştığınız danışmanlık talepleri nelerdir?
-Şirketlerin en sık karşılaştıkları sorunlar arasında büyüme stratejileri belirleme, müşteri memnuniyetini artırma, maliyetleri düşürme ve rekabet avantajı elde etme yer alıyor. Bu konularda şirketlere özel çözümler sunuyoruz.Tabii ki yine burada şirketi ve üst düzey yöneticileri çok iyi tanımak gerekir.Burada iyi bir gözlemci olmalısınız.Yönetim danışmanlığı alan firma aile şirketi ise ailenin içine kadar girmekteyim.Özellikle genç kuşak iş insanlarının iş alanından mentörlüğü istemeleri beni çok sevindirdiği gibi geleceğe de güvenle bakmamı sağlamaktadır.Birçok firmanın marka olmasında katkım olmasını sağlamış olmam da bana büyük bir mutluluk vermektedir.Uzun yılların tecrübesi,çalışmaları bu başarılarda ve mutlulukta en büyük mihenk taşıdır.
-Günümüz iş dünyasında başarılı bir danışman olmanın en önemli özellikleri nelerdir?
-Başarılı bir danışman olmak için öncelikle sürekli öğrenmeye açık olmak gerekiyor. Beyninizi ve tüm hücrelerle yeni şeyler öğrenmeye kodlamaktır.Sektördeki gelişmeleri takip etmek, yeni teknolojileri öğrenmek ve farklı açılardan bilgi edinmek çok önemli. Ayrıca güçlü iletişim becerileri, empati kurma yeteneği ve problem çözme becerileri de bir danışman için olmazsa olmaz özelliklerdir.Öğrenilen herşeyin danışmanlık ve mentörlük yaptığım her kuruma uygulanması çok önemli kriterdir.
-Sizler birçok markaya danışmanlık yaparak gerek büyümesini gerekse de dünya çapında marka olmasını sağladınız.Sonra da Sağlık turizminde aranan danışman oldunuz.Sağlık Turizmi danışmanlığa nasıl girdiniz?
-30 Ekim 2018’de bir kalp krizi geçirdim.Ve kendimi bir anda sağlık sektöründe buldum.Yapım gereği edindiğim motta;“yol kenarında çalı bile olsan en iyi çalı ol…” olması beni bu sektörde araştırmalara itti.
Aslında sağlık turizmine geçişim, daha önceki deneyimlerimle oldukça uyumlu oldu. Markaların büyümesini sağlarken, her zaman müşteri odaklı bir yaklaşım benimsedim. Sağlık turizmi de nihayetinde insanların ihtiyaçlarına cevap veren, onların sağlıklarını iyileştirmeyi amaçlayan bir sektör. Bu nedenle, daha önceki deneyimlerimde kazandığım marka bilinirliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve stratejik planlama becerilerimi sağlık turizmine taşımak benim için doğal bir adım oldu. Özellikle, insanların sağlıklarına yatırım yapma eğiliminin artmasıyla birlikte, bu sektörün büyüme potansiyeli beni çok heyecanlandırdı.Bunun yanısıra sektörü her geçen gün tanımak,araştımak beni başarıya götüren en önemli unsur oldu.Kuruma gelen tüm firmalara sağlık turizmin püf noktalarını aktadım ve onlardan da bilmediklerimi öğrendim ve kendimi birçok kurumda ders verir,danışmanlık yapar hale geldiğimi gördüm.Gerek İstanbul Ticaret Odasında (İTO),gerekse TÜRSAB’da gerekse de birçok sivil toplum kuruluşlarında sağlık turizmindeki komisyonlarda buldum.İlk söylediğim gibi hedefiniz başarı olursa gelecek de güzel gelmektedir.
-Sağlık Turizminde danışmanlığı nasıl yapıyorsunuz?
Son yılların en popüler ve kazançlı seköründen biri olan sağlık turizmi birkaç ayaktan oluşmaktadır.Bunların en başında kurumsallaşma gelmektedir.Yine sağlık turizmine girecek firmanın;
-Dijital pazarlaması
-Satışı Bilen Tercüman bölümü
-İşlemleri yaptıracağınız kurum
-Tervikler
Bunların hepsi aslında bir bütündür.Ben de bunların hepsi ile ilgili firmaya danışmanlık yapmaktayım.Bunlar yerinde olduğunda firma sürdürülebilir bir firma olmaktadır.
-Bu kadar başarı taçlandırmak gerekir.Eğitim,Danışmanlık ve sosyal projelerde birçok ödülünüz var.Bunlar hakkında neler söylersiniz?
-Yaptıkların sebebi ile ödüllendirilmek çok güzel şey tabii ki.Her ödüle layık görülme durumunda içimde güzel hisler uyanmakta.Özellikle sosyal projelerde verilenler beni en çok mutlu eden ödüllerdir.Veridiğim eğitimlerde kendime haz bir yöntemim olması ve eğitime katılanrın ruh hallerine hatta eğitim verdiğim salonun atmosferine girmem başarıları da getirmektedir.Ben de benden talep edilen her seminer ve eğitimden bu ruh haline bürünmekteyim.Yıllardır beni birçok ödüle layık gören herkese sonsuz teşekkür ederim.
–